Skip to content

Home Активности Пројекти Млеко - право пиће за здраве зубиће и јаке мишиће
Млеко - право пиће за здраве зубиће и јаке мишиће ПДФ Штампа Eл. пошта

Аутори - тим сестара: Стана Миловановић, Гроздана Пантелић и Зорица Ранковић
Носилац пројекта: Мила Митровић, директор

Projekat Mleko

Циљеви и задаци:
•    Подстицање деце на заједничко обављање активности;
•    Подстицање природне радозналости детета у односу на свет који га окружује;
•    Развијање чулне осетљивости детета;
•    Богаћење сензо-перцептивног искуства;
•    Подстицање позитивне комуникације и интеракције дете - дете, дете – одрасли.

Друштвена исхрана је намењена великом броју деце која су у врло осетљивом периду живота. У јасленом узрасту, када деца интензивно расту и развијају се битно је да стекну правилна знања и формирају правилне ставове и навике у вези са исхраном - једном формиране у детињству остају трајне.

Млеко је у животу детета присутно од самог рођења. Оно храни и смирује. Прво намирење детета је подој или флашица млека. Активности и појаве везане за млеко природно привлаче децу овог узраста, подстичу склоност да посматрају, истражују…

Идеја за тему „Млеко - право пиће за здраве зубиће и јаке мишиће“ настала је у соби посматрајући свакодневно малу Машу како се радује и узвикује „Млеко, млеко“, док јој исто сипамо  у флашицу.

Знајући да деца најбоље уче оно што виде, одлучили смо да свакога дана кроз низ активности, радионица, посета, обилазака започнемо процес кроз који ће деца стицати нова знања, вештине, навике и умења.

Првог дана, када су деца добила и млеко, започели смо разговор о особинама млека, његовом значају у исхрани деце, утицају на раст и развој. Поједина деца су знала како настаје млеко. Показали смо им слике крава, а деца су их описивала, давала им имена, наводила да су их видела и на чоколадама. Никола који живи у згради рекао је да никада није видео краву уживо. После пар дана успели смо да деци прикажемо видео запис „Одакле нам млеко?“ који је начинио Андреин деда на својој фарми. У току гледања филма деца су показала велико интересовање и радозналост која су постављали, као и жељу да виде краву уживо. Поменути деда је извео краву на пашњак, тако да су деца са пристојне удаљености могла да посматрају исту, не скривајући одушевљење. Разговор и утисци о овој посети наставили су се у комбију док су се деца враћала, а и касније у вртићу. Спонтано је настала „Песма о Белки“, а додали смо и стихове о песми „Таши ,таши танана, коју су деца радо певала и понављала више пута.

Уследила је активност у оквиру које су деца бојила кравицу. Деци су понуђени хамер, темпере и сунђери којима су заједнички бојили и притом коментарисали „бојимо ногицу“, „бојимо репић“... Реализујући поменуту активност створила се потреба за укључивањем породице и локалне заједнице. У радионици за баке у оквиру које су Лукина, Машина и Сузанина бака имале задатак да деци прикажу традиционални начин прављења сира и кајмака. Деца су активно учестовала ,тако што су питала, тражила објашњења, пробала. За реализацију ове радионице у амбијенту домаће радиности производи од млека спремљена у кухињи вртића, од млека које је набављено за исхрану деце у нашем вртићу. Лукина бака је иначе куварица у нашем вртићу.

Кликните не фотографију за већи приказ!
Кликните не фотографију за већи приказ!
Кликните не фотографију за већи приказ!

Желели смо да деци покажемо савремени начин прераде млека у млечне производе, па смо их одвели у млекару „Бабић“ у нашем месту. Особље млекаре обезбедило је деци мантиле, као и дезинфекцију обуће. Технолог за прераду млека водећи децу кроз млекару,на деци приступачан начин објашњавао је процес и добијање млечних производа. Деца су разгледала, уочавала, коментарисала и постављала питања. У трпезарији млекаре деца су пила јогурт.

У сарадњи са родитељем који има продавницу, одвели смо децу у исту задржавајући се на млечном асортиману, извршили куповину истих, а по повратку у вртић уследила је дегустација. Настали су коментари: „Баш је лепо“, „Ово је кисело“, „Ово не волим“...

Како нам је био циљ да деци покажемо што већи број јела која су направљена од млека, укључили смо и маме. Јела су припремљена у кухињи нашег вртића (пудинг, сутлијаш, шлаг, погацице, пита са сиром, попара, млечница, пире ), а маме су имале задатак да објасне од чега су јела спремљена. Деца су са уживањем пробала јела и коментарисала „Ја волим пудинг“, „Хоћу питу!“, „Могу ли да пробам шлаг?“.

Следећег дана на столове смо ставили јогурт, млеко, пасирано воће, рендану чоколаду, нес-квик. Објашњавали смо деци какоп да направе воћни јогурт и чоколадно млеко. Стекли смо утисак да се ова активност највише допала деци јер су били потпуно предани прављењу напитака. У јогурт су стављали воће а у млеко нес-квик. Међусобно су комуницирали, делили своје утиске, а неки од њих тражили су  да медицинске сестре пробају то што су они направили.

После напред наведених активности уследило је мерење на висинометру. Спонтано је настала ситуација којој је дете преузело улогу медицинске сестре-васпитача које је мерећи децу питало „Јеси ли пио млека? Да видимо колико си порастао!“

Обзиром да су млеко и млечни производи веома важни у исхрани деце у раном узрасту, сматрамо да смо радећи ову тему испунили део постављених циљева и задатака. Успели смо да створимо пријатну атмосферу у којој су деца кроз игру научила, а укључили смо родитеље као партнере у образовању и васпитању деце, проширену породицу, као и локалну заједницу.

Тему настављамо даљим активностима подстичући децу да у исхрани што више користе млеко, млечне производе и јела справљена од млека која садрже витамине и минералне материје, а које утичу на правилан раст и развој дечијег организма.

 

 

Регистрација



Анкета

Да ли сте задовољни условима у вртићу?
 
Банер
Банер
Банер

Врх стране